تارنمای روستای مرگاب - 4

تارنمای روستای مرگاب
 حضور آقای واحدی مجری شبکه یک در شهر پریم

به گزارش روابط عمومی شهرداری پریم ، جناب آقای واحدی مجری شبکه یک سیما که جهت تهیه برنامه سفر بخیر در شهر پریم حضور داشتند ضمن بازدید از سطح شهر و اجرای پروژه های عمرانی از مهندس زلیکانی شهردار پریم نیز گزارش تهیه نمودند ضمناً این برنامه در روز جمعه مورخ 1397/10/21 راس ساعت 8 صبح از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

ادامه مطلب شنبه 15 دی 1397 1494 بازدید
محرم 97 در مرگاب

 

 

تصاویری از دسته روی، عزاداری و آشپزخانه ایام محرم

که توسط عکاس محترم آقای ابوالقاسم شیرزاد تهیه شده است

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب یکشنبه 01 مهر 1397 1481 بازدید
جشنواره بنافت در روستای دادوکلای دودانگه ساری

 

دوازدهمین همایش آئینی احیا و پاسداشت دهستان بنافت در روستای دادوکلا برگزار شد.

بخش دودانگه ساری شامل دو منطقه فریم و بنافت است و  منطقه بنافت شامل ۱۱ روستای دادکلا، سودکلا، سنگده، درزی‌کلا، مزملا، ولیک‌چال، ولیک‌بن، پاجی، میانا، جوجاده و جیجاد است.

 دوازدهمین دوره پاسداشت منطقه بنافت با هدف آشنایی مردم با تاریخچه، دستاوردها و سنت‌های مردم منطقه برگزارشد.

 در کنار این آئین پاسداشت ۵۰ غرفه شامل صنایع دستی و دست‌ساخته‌های مردم منطقه ازجمله انواع شیرینی و غذاهای محلی، محصولات غذایی جنگلی، ارائه خدمات گردشگری، دستاوردهای فرهنگی و زیست‌محیطی منطقه برپا شده بود.

 

 

ادامه مطلب پنجشنبه 01 شهریور 1397 1477 بازدید
مسجد جامع ساری از آتش سوزی تا مهار آتش

 مسجد جامع ساری با قدمتی تاریخی – مذهبی در مرکز این شهرستان به عنوان کهن‌ترین مسجد دیار علویان در سرزمین طبرستان معرفی شده است.

مسجد جامع ساری که قدیمی ترین مسجد استان مازندران است، به دلیل قدمت خود یکی از جاذبه‌های تاریخی – مذهبی این شهرستان محسوب می‌شود.

علاوه بر اهالی شهرستان ساری و مناطق اطراف، گردشگران نیز از مسجد جامع تاریخی ساری بازدید دارند؛ مسجدی که در قسمت غربی خیابان انقلاب و در محدوه مرکزی شهر، روبروی خیابان قارن در محله چنار بن و در مجاورت بازار نرگسیه واقع شده است.

مسجد جامع ساری متأسفانه شامگاه پنجشنبه ۲۱ تیر ماه جاری به دلیل وقوع آتش سوزی ناشی از اتصالی سیم برق به صورت کامل دچار حریق شد و در این حادثه، شبستان‌های این بنای قدیمی در آتش سوخت.

 

 

ادامه مطلب جمعه 22 تیر 1397 1685 بازدید